Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών

Επί σειρά ετών, η στάση των δανειοληπτών κυρίως εμπορικών και καταναλωτικών δανείων, ήταν αμυντική έναντι των τραπεζών. Μετά την έκδοση της διαταγής πληρωμής, έσπευδαν προς άσκηση ανακοπής. Ωστόσο η Ελληνική Νομομολογία, δεν εμφάνισε σημαντικά δείγματα ελέγχου των Πιστωτικών Ιδρυμάτων με βάση το Ν. 2251/1994 (προστασίας καταναλωτών) παρά τις ρητές του διατυπώσεις. Στις προσπάθειες των οφειλετών να επιτύχουν έναν ρεαλιστικό διακανονισμό, παρείσφρυαν οι επιτακτικές απαιτήσεις των τραπεζών. Σήμερα με τον νέο κώδικα Δεοντολογίας (ΦΕΚ Β' 2376/2.8.2016), υπάρχει μία σαφής διαδικασία, για την υποβολή πρότασης για ρύθμιση των οφειλών. Η τήρησή της, θα βοηθήσει τους δανειολήπτες, στην υποστήριξη των συμφερόντων τους, και πιθανολογείται ότι θα υποχρεώσει τις τράπεζες να διαπραγματευτούν το ζήτημα των μεγάλων επιτοκιακών μεταβολών.